חפש בבלוג זה

יום שני, 23 באוגוסט 2010

השיווק כעכביש

לאחרונה צפיתי בתוכנית מעניינת ביותר על עכבישים.
העכביש הוא חייה מדהימה בלי ספק. הם ציידים מחוננים המצליחים לתפוס את טרפם בשיעור הצלחה גבוה.

תוך צפייה בתוכנית חלפו מחשבות בראשי - האם ישנם לקחים שניתן ליישם בתחום השיווק והמכירות משיטות הצייד של העכבישים?

ובכן...התשובה היא כן. ראשית נבחן את דרכי הפעולה של העכבישים, שנית נראה כיצד ניתן ליישם את דרכי הפעולה הללו בפעולות היומיומית שלנו כאנשי מכירות וכאנשי שיווק.

1. התמחות בצייד - כל מין של עכביש מתמחה בציד של חרקים מסויימים. מי בספקטרום רחב יותר ומי בספקטרום צר יותר. הם לא ינסו לצוד טרף מחוץ להתמחות שלהם.
2. פריסת קורים במקומות אסטרטגים - עכבישים פורסים קורים במקומות שלבטח תהיה בהם תנועה של טרף פוטנציאלי.
3. תחזוקת הקורים באופן קבוע - עכבישים מתחזקים את הקורים כל הזמן. הם עוקבים אחרי תנודות בקורים כדי למצוא פרצות ומתקנים אותם.
4. הסתובבות ברחבי הקורים. עכבישים מאוד רגישים לתנודות בקורים שלהם. גם התנודה הקלה ביותר מקפיצה אותם. אבל הם יודעים להבדיל בין תנועת הרוח בקורים לבין תעונת טרף פוטנציאלי.
5. תגובה מהירה כברק. מהרגע שטרף פוטנציאלי נתפס בקורים ועד הרגע שהעכביש מגיע - עוברות שניות ספורות.

אז אילו לקחים אני הפקתי מהתוכנית:
1. התמחות בתחום לקוחות אחד. לאפיין את הלקוחות שלנו בצורה טובה. אין טעם לחפש לקוחות שלא יתעניינו בנו. לדעת מהם הלקוחות שמערכת היחסים איתם תתרום לנו הכי הרבה.
2. הפניית אמצעי השיווק ללקוחות הרלבנטים. אין טעם לחלק פלאיירים למנכל"ים כשם שאין טעם לקבוע פגישה אישית עם לקוחות של פיצריה. צריך לדעת איפה מסתובבים הלקוחות שלנו ומה הם מחפשים. כך נוכל ליצור איתם קשר מיידי.
3. תחזוקה - לבדוק את כלי השיווק השונים כל הזמן. מה שלא עובד - לבדוק למה. אם הוא לא יעיל - לחדול מלהשתמש בו. אין טעם להשקיע בכלי שיווק שלא מביא תוצאות. גם אם כולם עושים זאת - אולי לכם זה לא מתאים.
4. מעקב אחרי כלי השיווק השונים. הפניות, דיוור ישיר, שיחות קרות - כל הזמן להיות בתנועה. כמו טורף מיומן. לא לנוח לרגע. ליצור כמה שיותר מסרים.
5. זמן תגובה. קיבלתם הפניה - טפלו בה עכשיו! לקוח שולח טופס ברשת - השיבו מיידית!

ישנם הרבה לקחים שניתן להפיק מהתבוננות בסובב והבנת מערכות היחסים בטבע. ע"י התאמת הכלים השונים לצרכינו נוכל להרוויח יותר, בפחות מאמץ וליצור רשת של לקוחות מרוצים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה