חפש בבלוג זה

יום חמישי, 21 באפריל 2011

קשר אנושי בעולם דיגיטלי


עולם העסקים משתנה ללא הרף. חידושים דיגיטליים משנים חדשות לבקרים את מה שידענו והאמנו בו.
הרשתות החברתיות הוסיפו נדבך נוסף ומשמעותי למהפכת האינטרנט שעוברת על עולם השיווק והמכירות בעשור (וקצת) האחרון. המושג "Social Boom" מתאר אולי טוב יותר מכל מושג אחר את השינוי הרדיקלי שעובר על עולם העסקים בכלל ועל תחום השיווק בפרט.

נדמה שהיום ניתן לאתר, למכור ולתת שירות ללקוחות – מבלי לפגוש אותם ולו פעם אחת (לראיה – Amazon.com, Ebay.com והרשימה ארוכה עד בלי די...). אם זאת האמת הרי שבהרבה תחומים הקשר האנושי הבלתי אמצעי נשכח ובוטל, כי אין בו צורך. לא בכדי לפני מספר שנים הוספד (שלא בצדק) תחום המכירות.

יחד עם זאת, אני מאמין שהיחס האנושי חשוב היום יותר מתמיד. בעולם דיגיטלי אין תחליף לקשר הפשוט בין 2 בני אדם. יותר מכך, לדעתי לא יהיה תחליף לקשר הזה, עם כל השכלולים הטכנולוגיים שקיימים היום – בני אדם רוצים לעבוד מול בני אדם.

לכן היחס האנושי ללקוחות (פוטנציאליים או קיימים) קריטי. לא רק מהירות התגובה לבקשה באינטרנט, לא רק שירות לקוחות מתקדם. היחס חייב להיות "כמו פעם" פגישה מסודרת בין שני בני אדם או יותר. הקשבה כנה ופתירת בעיות של הלקוח היו ונשארו אבני היסוד של תחום השיווק והמכירות מימי הנחש בגן העדן ועד היום.

לסיכום, למרות הכלים הנהדרים שיש ברשותנו היום שבעזרתם ניתן להגיע ולסגור עסקאות עם לקוחות בכל העולם בכל רגע מבלי לצאת מהבית, רק מי שייתן יחס אנושי בלתי מתפשר – יזכה בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה