חפש בבלוג זה

יום שבת, 27 בנובמבר 2010

לעולם אל תסעד לבד


עולם העסקים נדמה קשוח יותר מתמיד.
אי הודאות לגבי מצב המשק, המשבר שמרחף מעל כולם – כל זאת ועוד תורמים לאווירה השלילית שנדמה שמרחפת. השאלה שהרבה בעלי עסקים קטנים – בינוניים שואלים את עצמם בימים אלו היא: איך אני שומר על הקיים וממשיך לגדול למרות הכול?

לדעתי אין פתרון קסם, אם היה כזה – המצב של כולם היה נהדר והכול היה טוב ויפה.
כל ניסיון לנסח פתרון אחד בצורה של: תקבעו X פגישות בשבוע, תבצעו Y שיחות קרות וכן הלאה נראה לי חסר תועלת מיסודו.

הפתרון הוא כללי יותר לדעתי (ומובן מאליו) – לעשות יותר. בשלב זה נדמה כאילו קריאת המאמר היא בזבוז זמן. בוודאי שצריך לעשות יותר. נכון. השאלה היא מה לעשות יותר. לבצע עוד 40 שיחות קרות ביום זה התחלה טובה – אבל האם זה באמת מקדם אתכם?

זה השלב לחזור לבסיס. למהות של מכירות. אדם אחד עוזר לאדם אחר לפתור בעיה. לא צריך תוכנות מיוחדות, קמפיינים, מיילים. לחזור לבסיס והבסיס היה ונשאר – עבודה פנים מול פנים. חזרה לנטוורקינג.

חזרו ללקוחות שלכם, דברו איתם, תשמעו מהם איך משפיע המצב עליהם. האם אתם יכולים לעזור להם בכל דרך שהיא! לאו דווקא ע"י מכירת יותר מוצרים כמו שהרבה אנשים טועים ועושים. עיבדו על המוניטין והרלבנטיות שלכם. הראו ללקוחות שלכם שאכפת לכם מהם ולא רק מהכסף שלהם.

בררו האם יש סיוע שתוכלו לתת – ותרמו מהידע שלכם. הסבירו להם למה חשוב לכם לשמור אותם כלקוחות. צרו שיתופי פעולה עם חברות שמוכרות מוצר משלים לכם – שלבו זרועות ותנו חבילה מקיפה עם ערך אמיתי מוגדל ללקוחות שלכם.

היו פעילים – אל תאכלו ארוחות לבד. ארחו לקוחות ושמעו מהם עם המצב – אולי תגלו נישות חדשות ובטוח תחזקו את הקשר איתם.

עכשיו זה הזמן הכי טוב לפעול – והדרך הכי טובה היא נטוורקינג – עם אנשים אמיתיים,
לבנות קשרים חדשים ולחזק את הישנים – רק ככה שורדים משברים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה